Dags att köra igång igen! (Orange Box)

Tjenare, nu ska jag försöka skriva i min blogg igen! (Inte för att det är många fler än Saga som läser då men..) Jag måste bara få dela mina nya spelupplevelser.

Orange Box

För alla er som inte vet vad det är så är det en liten release av Valve, med spelet
Half Life 2, Half life 2: Episode One, Half Life 2: Episode Two, Team Fortress 2, och sist men verkligen inte minst Portal.

Det var ju ett tag sedan det kom ut, jag tror att det var den 26 Oktober om jag minns rätt.
Direkt efter skolan så drog jag med mig Saga till Gallerian, rakt in i EB Games och ksulle köpa den.
Den var lite dyr, 649 SEK har jag för mig, så vi bad honom att spara en åt mig om det skulle ta slut.
Han garanterade att det skulle finnas tillräckligt till mig.
Så, vi kilade till OnOff, underbar affär, inte lika trevligt som EB Games dock, men billigare nyrelease.
Så, jag köpte Orange Box för cirka 599 eller något sånt.
Det enda jag ville var att springa hem och spela skiten ur det, jag är ju en sån där Half Life nerd som de flesta som känner mig borde veta... :P

1f u d0n7 kN0w u pH41l!!!111oneoneone11

Iallafall, Saga skulle köpa underkläder först, självklart så hjälpte jag henne. ;)
Sen, äntligen har hon köpt det, jag rushar hem, pluggar in 360 och vi kör igång!
Saga fick börja, sen ville hon inte mer, man fick inte se Gordon, då var det inte lika roligt.
Så jag tog kontrollen, började spela, sen så var hon tvungen att gå hem.
Som den gentlemannen jag är följde jag henne till dörren, kysste henne hejdå och gick in och nördade mig.

Vill ni ha en recension? Här får ni en recension!
**SPOILER VARNING**

Tåget har nyss krashat på en bro i utkanten av City 17 på grund av explosionen ifrån Citadel.
Man sitter fast i en tågvagn, men var är Alyx? Man ser henne ingenstans.
Man rör sig igenom vagnen mot dörren som leder utåt mot bron, men det börjar gnissla lite halvläbbigt, gissa vad som händer. Bron håller på att kollapsa. När hela bron böjer sig så att vagnen knappt nuddar marken så ramlar man ut genom dörren och ner i en vattenpöl. Underbar grafik!
Nu när man krälar runt där i vattnet så går man in i en annan vagn som har ramlat ner från bron.
Dörren är låst så där sitter man några sekunder och undrar "Vad fan ska jag göra nu?"
Tillslut så hör man äntligen Alyx's rop från skogkanten.
Hon har Gravity Gun, plockar bort dörren, och efter det så börjar spelet på allvar.

Grafik
Med tanke på att Episode Two använder samma grafikmotor som är cirka 3 år gammalt så är fortfarande grafiken underbar, med massa nya ljuseffekter och finare skuggor.
Grafiken är minst lika bra som vilket annat NextGen spel (förutom Crysis då).
Vissa pyttesmå slarvfel finns.
9/10

Ljud
Ljudeffekterna är underbara, allting matchar så perfekt! Jag har nog aldrig (vad jag mins) stött på något fel med ljudet i Episode Two.
Passande musik till striderna!
10/10

Story
Storyn är underbar! Riktigt välskrivet, och believe me, slutet är oväntat.
10/10

Gameplay
Spelkänslan är riktigt bra, finns inga speciella stora fel i spelet, förutom den där Tomte-katapulten, men den finns ju bara i spelet som en dold Easter Egg.
9/10

Positivt
  • Man får möta fyra nya fiender, en ny combine: Huntern, och tre nya monster: Acidlion, en blå AntlionGuard som lyser i mörkret och Antlion Grub, de där larverna som sitter på väggarna.
  • Den uppgraderade grafiken.
  • Det mesta genom hela spelet

Negativt
  • Man får inga nya vapen, förutom den där bomben som man slungar iväg med sin GG mot Striders, men den sög.
  • Sista striden var lite halvdan.

    Spelet får 10/10 av mig, årets bästa spel.



    ___________________________________________________________________________________

    Iallafall! Ni har väl hört om GratisGodis? Det är en hemsida där man får en massa gratis godis genom att göra gratiserbjudanden! Kolla in det!
    http://www.gratisgodis.se/?r=134581

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0